2024-2025 eğitim-öğretim yılında kurucu olarak Bilişim Teknolojileri Öğretmenimiz Ebru AKKOYUN tarafından yürütülen AI for VET adlı e-Twinning projesinde İstanbul, İzmir, Sinop, Trabzon, Sırbistan ve Polonya'dan 8 farklı okul ve 12 ortak bulunmaktadır. e-Twinning projesinde çalışmalarını devam ettiren öğretmen ve öğrencilerimize ve proje ortaklarına başarılar dileriz.
PROJE HAKKINDA
Geleceğin mesleklerinde önemli bir rol oynayacak olan yapay zekâ uygulamalarının, hayatımızın farklı alanlarında karşımıza çıkmaya başlanmasıyla birlikte eğitim alanında da kullanılması kaçınılmaz olacaktır. Projemizin amacı; meslek lisesi öğrencilerine yapay zeka okuryazarlığı kazandırarak kendi mesleki alanları ile ilgili yapay zekâ uygulamalarını incelemelerini sağlamak, bu uygulamaları alanlarına ve iş piyasasına olan katkılarını ve ilerideki çalışma hayatlarına nasıl uygulayabileceklerini araştırmak, alanları ile ilgili STEM etkinliklerinde yapay zeka uygulamalarını kullanarak problem çözme ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek, yapay zekâ teknolojileri ile uygulamalarının riskleri ve veri kullanım etiği hakkında bilinçlendirmek ve iş birliği kapsamında akran öğretimini gerçekleştirmektir.
HEDEFLER
1- Öğrencilerimize yapay zekâ teknolojilerini ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanmak için gereken beceri ve yetkinlikleri kazandırmak.
2- Öğrencilerimize yapay zekâ teknolojilerini ve alanlarındaki uygulamaları tanıtmak.
2- Öğrencilerimize yapay zekâ uygulamalarını kendi alanlarında nasıl kullanabilecekleri hakkında deneyimler sunmak.
2- Öğrencilerimizin yapay zekâ destekli STEM alanındaki becerilerini geliştirmek.
3- Öğrencilerimize yapay zekâ uygulamalarının riskleri ve veri kullanım etiği hakkında farkındalıklarını artırmak.
4- Öğrencilerimizin iş birliği becerilerini arttırmak.
7- Öğrencilerimizin sosyal ve kültürel becerilerini geliştirmek.
ÇALIŞMA SÜRECİ
EKİM
Öğretmen tanışma webinarının yapılması
Çalışma planının belirlenmesi
Veli izin belgelerinin alınması ve sisteme yüklenmesi
Öğrencilerin sisteme dahil edilmesi
Görev dağılımın yapılması
Proje Ön Test Çalışması
Öğrenci tanışma webinarının yapılması, projenin amacı ve yapay zekâ uygulamaları hakkında bilgi verilmesi
KASIM
Etkinlik: E-Güvenlik etkinliği
Etkinlik: Öğrencilere Web 2.0 araçlarının tanıtılması
Poster ve Logo Çalışması ve Anketlerinin yapılması
Ortak Ürün: Yapay Zekâ temalı Takvim çalışması
Etkinlik: Öğrencilerin kendi alanlarına yönelik yapay zekâ uygulamalarını proje ortaklarına tanıtması ve uygulamaların birleştirilmesi (e-Book / Broşür / Dergi )
ARALIK
Etkinlik: Web 2 araçları ile biçimlendirici değerlendirme (Kahoot, Yapay zeka ile ilgili)
Etkinlik: Meslek lisesi öğrencilerin yapay zekâ kullanımlarının tespiti (Anket, Analiz, Grafik)
Karma Takım Çalışması: Belirlenen bir temada prompt yazdırma ve elde edilen çıktıların ortak bir prompt da birleştirilmesi.
Ortak Ürün: Akrostij çalışması (AI for VET / Artificial Intelligence for Vocational Education and Training)
OCAK
Proje Son test çalışması
Öğrenci, veli ve öğretmen değerlendirme çalışmaları
Etkinlik: Web 2 araçları ile biçimlendirici değerlendirme (Quiz, Projenin tamamı ile ilgili)
Proje Sergilerinin yapılması
BEKLENEN SONUÇLAR
1- Öğrencilerimiz yapay zekâ okuryazarlığı becerisini kazanmış olacaklar.
2- Öğrencilerimiz yapay zekâ teknolojilerini ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanmak için gereken beceri ve yetkinlikleri kazanmış olacaklar.
3- Öğrencilerimiz kendi alanlarındaki yapay zekâ uygulamalarını tanımış ve nasıl kullanabilecekleri hakkında deneyimler elde etmiş olacaklar.
4- Öğrencilerimizin yapay zekâ uygulamalarının riskleri ve veri kullanım etiği hakkında farkındalıkları artmış olacak.
5- Öğrencilerimizin yapay zekâ destekli STEM alanındaki becerileri gelişmiş olacak.
6- Öğrencilerimizin sosyal, kültürel ve teknoloji becerileri gelişmiş olacak.
7- Öğrencilerimiz takım çalışması ve iş birliği becerilerini arttırmış olacaklar.